Hulp bij inloggen

Hulp nodig bij het inloggen op Mijn Zorgzaam? Wij helpen u graag op weg.

Zo logt u in op Mijn Zorgzaam

U kunt op 3 manieren veilig inloggen op Mijn Zorgzaam. Kies zelf welke manier u het prettigste vindt.

Inloggen met DigiD en sms-controle

Met uw DigiD en sms-controle logt u veilig in op Mijn Zorgzaam. Op de website van DigiD leest u bij 'Manieren van inloggen' hoe u inlogt met een sms-code. 

Inloggen met de DigiD app

Log in met de DigiD app en een eigen pincode. Op de website van DigiD leest u bij 'Manieren van inloggen' hoe u dit doet.

Veelgestelde vragen over inloggen op Mijn Zorgzaam

  • Graag leggen we u uit hoe u de sms-controle kunt aanvragen.

    Lees meer over sms-controle aanvragen

  • U kunt ook een sms-controle aanvragen op uw vaste telefoon. We vertellen u graag hoe u dat kunt aanvragen.

    Uitleg sms-controle vaste telefoon aanvragen

  • Het kan zijn dat u een ander telefoonnummer heeft geregistreerd in Mijn DigiD. Of dat u de sms-controle nog niet heeft geactiveerd.

    Lees meer over sms-code niet ontvangen

  • U zit niet te wachten op een extra stap bij het inloggen op Mijn Zorgzaam. Dat begrijpen we heel goed. Graag leggen we u uit waarom dit nodig is.

    Lees meer over inloggen met een sms-code

  • Op de website van DigiD vraagt u uw DigiD aan.

    • U heeft uw burgerservicenummer nodig bij de aanvraag.
    • Binnen 3 werkdagen ontvangt u een brief thuis met een activeringscode.
    • Voeg uw telefoonnummer en e-mailadres toe tijdens de aanvraag. U kunt dan meer met uw DigiD, zoals uw wachtwoord herstellen of de DigiD app eenvoudig activeren.
    • Activeer de sms-controle bij uw aanvraag.
    • Onthoud uw gebruikersnaam en wachtwoord goed, die heeft u nodig om uw DigiD te activeren.
  • Woont u in het buitenland en heeft u de Nederlandse nationaliteit? Dan kunt u een DigiD aanvragen. Had u al een DigiD voordat u verhuisde naar het buitenland? Dan kunt u die gewoon blijven gebruiken.

    U vindt meer informatie op de website van DigiD wanneer u zoekt op 'buitenland'.

  • Dit kan meerdere oorzaken hebben. Bekijk de mogelijke oplossingen op de website van DigiD bij 'Hulp & Contact'.

  • Ziet u het inlogscherm van DigiD niet? Dan gebruikt u waarschijnlijk verouderde software die niet meer voldoet aan de beveiligingseisen van DigiD.

    Informatie over mogelijke oorzaken vindt u op de website van DigiD op de pagina 'Hulp & Contact' onder 'Foutmeldingen'.

Waarom moet ik inloggen met een sms-controle?

U zit natuurlijk niet te wachten op een extra stap bij het inloggen op Mijn Zorgzaam. Dat begrijpen we heel goed. Graag leggen we u uit waarom dit nodig is.