Ik ontvang de sms-code niet
Vervelend dat u de sms-code niet ontvangt. Dan kan het volgende aan de hand zijn:1. De sms-code wordt naar een ander telefoonnummer gestuurd
Zo controleert u of het juiste telefoonnummer geregistreerd staat bij DigiD:
- Ga naar de website www.digid.nl
- Klik rechtsboven op Inloggen Mijn DigiD
- Selecteer de optie Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord
- Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen
- Ga naar Persoonlijke gegevens en controleer welk telefoonnummer geregistreerd staat
- Is het telefoonnummer niet juist? Klik op Telefoonnummer wijzigen.
- Heeft u het telefoonnummer aangepast? Dan ontvangt u binnen een paar dagen (meestal 3 werkdagen) een brief van DigiD met daarin de activeringscode. Volg de instructies op de brief om de sms-controle te activeren.
2. U heeft de sms-controle nog niet geactiveerd
Weet u zeker dat u Controle via sms geactiveerd heeft bij DigiD? Zo controleert u dit:
- Ga naar de website www.digid.nl
- Klik rechtsboven op Inloggen Mijn DigiD
- Selecteer de optie: Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.
- Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen
- Ga naar Controle via sms en kijk of deze op Actief staat.
- Staat deze op Actief? U kunt vanaf nu inloggen op Mijn Zorgzaam met de sms-controle
- Staat deze op Inactief?
Bekijk dan de uitlegpagina waarop we uitleggen hoe u de sms-controle activeert.